חטיפים לכלבים – מה מטרתם?

כולנו ככל הנראה אוהבים לפנק את חיות המחמד שלנו. לעיתים המבט העצוב של הכלב מתחת לשולחן האוכל ממש נוגע לליבו של הבעלים. אך עלינו לזכור כי אוכל של בני-אדם לא טוב או מתאים לכלבים, ומסיבה זאת כדאי כי נחזיק מס' חטיפים בהישג יד. ישנם סיבות רבות וקשת רחבה של מוצרים שפותחו במיוחד לחיות מחמד והחטיף יכול לשמש לא רק כפינוק טעים, הלאה גם ככלי שימושי לאילוף ואימון של כלבים. בכדי לדעת מה החטיף הנכון שאתה צריך לקנות לחיה שלך הכנו פה סקירה קצרה של מס' מוצרים פופולארים ומטרתם.

לפינוק

תן לכלב שלך חטיף טעים והוא יקפוץ מאושר. אתה לא רק תפנק אותו – אתה תחזק את הקשר ביניכם. בדרך הזאת, החטיף משתמש כאמצעי תקשורת. הוא יכול לשמש בתור "יוצר חברויות" לכלב. אם הגיעו אלייך חברים הביתה והכלב חושש מחדירה לטריטוריה שלו הצע לחברייך לתת לכלב מאחד החטיפים, ותיראה איך יורדות לו המגננות.

חשוב לזכור – כאשר בוחרים חטיף בחנות יש לבדוק את הרכיבים שלו (חייב להיות מצוין על האריזה) החטיף צריך להיות מרכיבים טבעיים בלבד ולא להכיל ררכיבים מלאכותיים כמו צבעי מאכל, נוגדי חימצון וחומרי טעם וריח. על החטיפים לכלול ויטמינים ומינרלים החיוניים אשר ניתן למצוא במאכלי-על כגון: אצות, זרעי סומסום, זרעי מרווה ספרדיים, גרגרי יער של גוג'י ועוד. מוצרים אלה טעימים ומאפשרים חיזוק גוף חיית המחמד שלך.

לאימון

הצ'ופרים (בדמוי חטיף או הבעת חיבה) הם הרכיב העיקרי באילוף של הולכים על 4 לציית לפקודות שונות ולהתנהג יפה. כאשר מאלפים כלב, חיוני כי נצ'פר אותם על ציות ומאמץ וניתן להם את התמריצים הללו.
כאשר קונים חטיף הנועד להיות צ'ופר לאילוף יש לבדוק שאנחנו קונים אחד שנועד למטרה הזאת. מדובר בכאלו אשר ניתן לחלק אותם למנות מדודות בקלות וכאלו הניתנות לאכילה במהירות. אם הכלב יתעכב זמן רב בלעיסה של החטיף האפקט התיגמול יהיה פחות אפקטיבי מאחר ורפטטיביות והחזרה המהירים אחרי תהליכי האילוף השונים חיוניים לתהליך.

הגנה מפני לעיסות

הגור החמוד שלך שוב לעס את הנעל האהובה עלייך? נראה כי לעיתים חיות המחמד שלנו אינם משועממות כאשר מושארות לבד בבית ומעבירות את הזמן יופי בכירסום של דברים שונים בבית והריסתם.
במקרים אלה חטיפים ייעודיים עשויים לשמש כתחליף לגורים אשר צריכים ללעוס הרבה כחלק מהתפתחות הלסת שלהם. בחר פינוקי לעיסה טבעיים כמו אוזני ארנב מיובשות, מקלות עור גולמי מבקר או חטיפים בצורת עצם שכלבך יכול ללעוס במשך זמן רב ולכל הפחות תצמצם את הנזק לביתך. פינוקים בריאים עם מינרלים וויטמינים מוסיפים טעימים ומועילים בהרבה מפינה בארון המטבח שלכם.

לחיות שונות תזונה שונה

לכלבים הנוטים להסתובב הרבה בחוץ ולשחק אנו ממליצים לבחור את אותם פינוקים שמתאימים לבקרת משקל, המכילים עופות, בקר או כבש. בשר זה מהווה מקור רזה לחלבון. לפינוקים המיועדים לכלבים פעילים יש תכולת בשר גבוהה. אם לחיית המחמד שלך מערכת עיכול רגישה, בחר את המוצרים שלא יעמיסו על מערכת העיכול, למשל, חטיפים מבשר ארנבת או עופות. חשוב מאוד לקחת בחשבון את התוכן של החטיף אם חיית המחמד שלך אלרגית לגלוטן. במקרה של כלבים בעלי פרווה לבנה, תנו להם אוזני ארנב יבשות ופינוקים שאינם גורמים קרעים – זה יכול לעזור למנוע כתמי דמעה חומים להופיע על פרווחתם בגלל תזונה לקויה.

אתם מוזמנים לשלוח הודעה ולהתייעץ איתנו בנושא תזונה לחיית המחמד שלכם.

עוד מאמרים בנושא

מדליית זהב ל – Nature's Protection

בתאריכים 11-13 באוקטובר 2019 נערכה התערוכה רבת משתתפים באולם הŽalgiris Arena, Kaunas שבליטא. במהלך אירוע זה, המזון המיוחד של נייצ'רס פרוטקשן לכלבים בעלי פרווה לבנה

קראו עוד
דילוג לתוכן