אפר במזון יבש – מידע שימושי

הסימון "אפר גולמי" שאנחנו לעיתים רואים על אריזות של מזון יבש הוא אינו אותו אפר אשר נראה במדורה לאחר שהאש כבתה. כמו כן, הוא אינו רכיב חיצוני המוסף למזון היבש אלא ממש אחד ממרכיבי היסוד כמו חלבונים, שומנים וסיבים.

אז…מה זה אפר?

אפר הוא קבוצה של מינרלים. זהו מוש טכני המציין את המינרלים החיוניים לבריאות חיית המחמד שלך, ובתוך קבוצה זאת ניתן למצוא מגזיום, ברזל, סידן, אשלגן, זרחן וכו.

אפר הוא התוצר הסופי של בעירה במזון. במילים אחרות, אם כמות מסוימת של מזון נשרפת לחלוטין, החומרים המזינים העיקריים (חלבונים, שומנים ופחמימות) יישרפו רק כשהמינרלים (כלומר אפר) נותרו. תכולת האפר המצוינת על אריזת ההזנה מציינת את הכמות הכוללת של כל המינרלים בהזנה.

אז למה אפר הוא חשוב, ואיך הוא נכלל במזון?

כמות רגילה של אפר תהייה 5-8% מתוך מארז המזון, כאשר באריזות של סלמון או כבש הוא מגיע ל8-9.5% מאחר וסוג זה של בשר מכיל יותר מינרלים ממקורות חלבונים אחרים הבאים מהחי. מסיבה זאת חשוב להתחשב במקור המזון כאשר קובעים את אחוז האפר בתהליכי היצור ולזכור שמעל ל10% אפר עשוי לגרום לאוכל להיות קשה יותר לעיכול.

לסיכום

כאשר מתעכל בכמות הנכונה, האפר הקיים במזון בטוח ומועיל לבריאותה של כל חיית מחמד. אלו הם המינרלים הנדרשים לחיים בריאים וארוכים לחיות המחמד שלנו. לכן, בחנו היטב את התוכן והערכים התזונתיים של המזון, ובמידת הצורך התייעצו עם ווטרינר.

עוד מאמרים בנושא

מדליית זהב ל – Nature's Protection

בתאריכים 11-13 באוקטובר 2019 נערכה התערוכה רבת משתתפים באולם הŽalgiris Arena, Kaunas שבליטא. במהלך אירוע זה, המזון המיוחד של נייצ'רס פרוטקשן לכלבים בעלי פרווה לבנה

קראו עוד
דילוג לתוכן