האם ניתן לערבב אוכל רטוב ויבש?

זה נפוץ לתת מזון יבש לכלבים וחתולים. אולם לעיתים הבעלים אוהבים לפנק את חיות המחמד שלהם עם פינוק ולהעניק להם אוכל משומר. האם ניתן לערבב מזונות אלו וכיצד עושים זאת נכון? קרא את ההמלצות שלנו.

מה ההבדל בעצם?

ל2 סוגי המזונות ישנם מגוון של יתרונות וחסרונות לבעלים ולחיות שלהם כאחד, לדוגמא: לאוכל יבש יש תאריך תפוגה ארוך משמעותית מאוכל רטוב (לאחר פתיחת האריזה) יתרה על כך, הוא זול משמעותית מאוכל רטוב. יתרון נוסף הוא שמרקם גרגרי המזון היבש חשוב לשיפור מצב החניכיים של הכלבים והחתולים, מכיוון שהוא עשוי לסייע בהסרת רובד מהשיניים.

לעומת זאת, אוכל רטוב מקופסאות שימורים הוא בעל טעם חזק יותר, ורוב החיות, בעיקר כאלו ה"בררנים" בנוגע לאוכל נוטות לאהוב אותו יותר. המרקם הרטוב והחלק מגיע עם כמות גבוהה של לחות, המציעה צריכת מים גבוהה יותר על ידי חיות מחמד. לרוב מרקם זה מקובל יותר על כלבים וחתולים צעירים. מלבד זאת, קל יותר לקחת פחים קטנים לטיולים ארוכים ונסיעות עם חיית המחמד.

איך מערבבים ביניהם והאם זה כדאי?

מומלץ לערבב מזונות כאשר החיה שלנו בררנית באוכל. כאשר מערבבים יחד מזון יבש ורטוב, למוצרים יהיה ריח חזק יותר והם יהפכו לאטרקטיביים יותר עבור חיית המחמד שלכם. זה יעורר את התיאבון שלה כך שתוכלו להיות בטוחים שהקערה תהיה ריקה ללא עדיפות לסוג מסוים של אוכל.

כשאתם מחליטים לשנות את הרגלי האכלה של חיית המחמד שלכם, עשו זאת בהדרגה. ערבבו את האוכל החדש עם הישן, הגדילו בהדרגה את כמות החדש והפחיתו את כמות המזון הישן. כך, אם החלטתם לערבב אוכל יבש ומשומר, התחילו בכמות קטנה והגדילו אותו מדי יום עד שתגיעו ליחס המועדף.

אינך חייב לערבב סוגי האוכל השונים בכל ארוחה. תמיד תוכלו לבחור להפריד ביניהם לאורך היום – אוכל יבש בבוקר ואוכל משומר בערב, או להפך. במקרה זה, עדיף להכניס את המזון החדש בהדרגה על ידי ערבוב. לאחר שחיית המחמד רגילה לשינוי, בחרו בשיטת ההאכלה המועדפת.

לא להאכיל יתר על המידה!

אם החלטתם לערבב סוגים שונים של מאכלים, אל תשכחו להפחית את חלק האוכל היבש בכמות האוכל הרטוב שאתם מוסיפים, אחרת, הסיכון להשמנה יגדל. לכן, חשוב מאוד לעמוד בהוראות האכלה על גבי האריזה מבלי לחרוג מהכמות הכוללת.

בחר באותו סוג של שימורים כדי לערבב עם מזון יבש. לדוגמה, אם אתה מאכיל את חיית המחמד שלך באוכל יבש עם סלמון, הוסף את האוכל הרטוב מאותו טעם. כמו כן, בחרו באותו סוג של שימורים כדי לערבב עם מזון יבש. לדוגמה, אם אתם מאכילים את חיית המחמד שלכם באוכל יבש עם סלמון, הוסיפו את האוכל המשומר מאותו טעם. מומלץ גם לבחור במזון יבש ומשומר מאותו יצרן. זה מאפשר להבטיח שהמרכיבים זהים או דומים מאוד, ולא יגרמו להפרעות עיכול לא רצויות. אם אתם מודאגים ממצב חיית המחמד שלך, לפני שאתם משנים את הרגלי האכילה שלהם, התייעצו עם וטרינר.

עוד מאמרים בנושא

מדליית זהב ל – Nature's Protection

בתאריכים 11-13 באוקטובר 2019 נערכה התערוכה רבת משתתפים באולם הŽalgiris Arena, Kaunas שבליטא. במהלך אירוע זה, המזון המיוחד של נייצ'רס פרוטקשן לכלבים בעלי פרווה לבנה

קראו עוד
דילוג לתוכן